RospottersBC
Pagina de Start Ajutor Căutare Calendar Membri Autentificare Înregistrare
Bun Venit,Vizitator. Vă rugăm să vă logaţi sau să vă înregistraţi.
Septembrie 22, 2017, 12:15:10 a.m.
Stiri: INCEPAND CU 1.05.2013 DOAR UTILIZATORII INREGISTRATI SI LOGATI POT VEDEA CONTINUTUL SI POZELE TOPICURILOR! Va rog inregistrati-va mai intai!

Pagini: [1]   Mergi Jos
Autor Subiect: Piloti si oameni ce dau viata LRBC  (Citit de 4361 ori)

Group: Administrator
Hero Member
*****

Karma: 7
Mesaje postate: 2452
We shall go on to the end......
  • Yahoo Instant Messenger - benkenobe2003

 In acest topic vor fi prezente comentarii si articole referitoare la istoricul si activitatea celor ce activeaza pe LRBC si de care sintem mandrii sa fim contemporani


---------------------------
Run, live to fly, fly to live, do or die.
Won't you run, live to fly, fly to live, Aces high!
   

Group: Administrator
Hero Member
*****

Karma: 7
Mesaje postate: 2452
We shall go on to the end......
  • Yahoo Instant Messenger - benkenobe2003

Astazi a aprut in cotidianul DESTEPTAREA un articol super bine realizat cu domnul ce insufleteste AN-2-ul ce se lupta cu tantarii, ce stropeste  culturile si care prin manevrele sale extrem de bine facute incinta ochiul desi unele sint de-a dreptul periculoase. Felicitari domnule COROBANA si sa auzim numa de bine:

"Nu stiu daca ma cunosc chiar toti bacauanii, eventual pentru ca de mai multi ani i-am trezit mai devreme cu zborurile mele la joasa inaltime. Cum am ajuns pilot? Dintr-un viitor silvicultor. Am absolvit liceul silvic din Piatra Neamt, in 1977, insa de mic copil vroiam ceva spre aviatie. In anul patru de liceu, au venit de la comisariat, asa era pe vremea aceea, sa recruteze viitori piloti militari si civili pentru Institutul de Aviatie de la Boboc. M-am inscris cu oarecare teama, deoarece stiam ca vizita medicala era eliminatorie, unde mai pun ca nici parintii nu vroiau, mai ales mama, care ma vedea inginer silvic. Noroc cu tata, care a zis ca daca imi place, sa ma duc. Am dat examen, insa am picat cu brio. M-am angajat la ICAS, m-au luat apoi in armata la aviatie, in Bacau. Incet, incet, visul meu capata contur. Mi-am refacut dosarul si am dat din nou examen. Am intrat al treilea, deoarece in armata ne-au oferit conditii sa ne pregatim.

Eu am candidat pentru sectia civila, am fost 260 pe 60 de locuri, am incheiat contract pe noua ani cu Compania TAROM. Mare amator de aviatia sportiva, de acrobatie, mi-am luat repartitie la Aeroclubul “Moldova” din Iasi si numai dupa o luna am urmat o scoala de instructor de acrobatie la Ghimbav, pentru avioane cu motor, am ramas dupa terminare, ca instructor, la Aeroclubul din Ghimbav. Am fost selectionat in lotul judetean, apoi national de acrobatie. Dupa sapte ani, m-am transferat la aviatia utilitara, deoarece aici se zbura mult mai mult, se castiga mai bine. A fost o perioada foarte frumoasa, am invatat mult, am capatat experienta, am zburat pe noua-zece tipuri de avioane, am luat calificari de instructor pe toate tipurile. Procedurile pentru formarea unui pilot, inainte 1990, erau foarte riguroase, mult mai performante, aveai nevoie de multe ore de zbor, de experienta, de pilotaj pe mai multe avioane, multe calificari etc. La Utilitara se zbura 600-700 ore pe an. Trebuie sa va spun ca aviatia utilitara are, dupa zborul la portavion si zborul de inalta acrobatie, cel mai ridicat grad de dificultate, deoarece se zboara la joasa inaltime, ceea ce presupune efort, stres, curaj, insa a ramas dragostea mea, viata mea. Au trecut 29 de ani de cand sunt la mansa si sunt la fel de indragostit de aviatie, de avioane. Nici acum nu pierd un miting aviatic, fie el in tara sau in strainatate. Sunt dependent de zbor, de adrenalina

Aproape in fiecare an am un contract cu Primaria pentru tratamente impotriva insectelor de disconfort: tantarii. Sunt putine orase care fac asemenea tratamente, si se cunoaste. Tantarul este o insecta extrem de rezistenta, are o biologie aparte, depune peste 30 de generatii pe vara, daca are conditiile necesare. Este cea mai periculoasa insecta, poate transmite numeroase boli, plus discon­fortul creat. Tratamentul se face la primele ore ale diminetii, tantarii zboara pana la ora noua dimineata si isi reiau activitatea seara. Eu lucrez cu o substanta facuta de Bayer, sunt si distribuitorul ei in teritoriu si asa raspund eu pentru toata operatiunea. Am inceput inca din primul mandat al primarului Dumitru Sechelariu, substanta are avize speciale de la Ministerul Sanatatii, pentru a nu afecta oamenii, plantele, albinele si nici mediul acvatic. Cu timpul am devenit specialist in multe operatiuni pe care le fac, cu toate ca nu ar trebui sa ma intereseze ce solutii foloseste beneficiarul, insa sunt interesat sa am eficienta.

La 50 de ani. Eu sunt pensionar, am voie sa zbor pana la 60 de ani in calitate de comandant si pana la 62 de ani copilot. Dupa aceasta varsta nu mai am voie sa fac zboruri comer­ciale, am voie doar zboruri private, cat imi permit rezultatele vizitei medicale, care este obligatorie de doua ori pe an. Este nevoie de un echilibru intre alimentatie si efort. Un pilot trebuie sa-si asigure 5500 de calorii zilnic, odihna, lipsa stresului, o viata ordonata, o familie reusita.
Atunci cand esti la mansa, atentia, gandurile, concentrarea trebuie directio­nate doar asupra zborului. Zborul te consuma psihic extraordinar, toate acestea trebuie compensate cu ceea ce am spus mai devreme. Pilotul, prin lege, are dreptul la un concediu de reasezare de trei saptamani."

Mai multe puteti gasi in articolul din DESTEPTAREA din 31.08.2010
http://www.desteptarea.ro/sunt-primul-pilot-privat-din-romania.html


---------------------------
Run, live to fly, fly to live, do or die.
Won't you run, live to fly, fly to live, Aces high!
   

Group: Administrator
Hero Member
*****

Karma: 7
Mesaje postate: 2452
We shall go on to the end......
  • Yahoo Instant Messenger - benkenobe2003

Un foarte frumos si profesionalinterviu realizat cu Oana Chelaru, irector general al Regiei Autonome Aeroportul International „George Enescu” Bacau, acordat cotidianului DESTEPTAREA caruia ii multumim:

Iata un scurt fragment:
"- Sunteti singura femeie director de aeroport din tara. Cum ati primit aceasta provocare? Cu teama, cu frica? Cu indoiala celui care nu a mai facut asa ceva?
- Din afara pare ciudat, esti femeie si nu-i treaba ta. Da, sunt singura femeie, insa este si primul aeroport concesionat, in aceste conditii misiunea mea nu este chiar atât de complicata. Este un contract de management, care, la rândul nostru, urmarim aplicarea unui contract de concesiune. Sigur, sunt destule probleme complicate, facem lobby, alergam impreuna dupa autorizatii de constructii, aproape tot anul ne-am ocupat de acest lucru. A fost o provocare, pe care am acceptat-o."

Intregul articol poate fi citit in editia ziarului de ieri 14.01.2010:
http://www.desteptarea.ro/femeia-nu-este-o-papusa-barbie-in-politica.html


---------------------------
Run, live to fly, fly to live, do or die.
Won't you run, live to fly, fly to live, Aces high!
   

Sr. Member
****

Karma: 0
Mesaje postate: 323
Salut!
http://presamil.ro/OM/2011/28/PDF%2028.pdf  La pagina 8 gasiti un frumos reportaj despre pilotii Bazei 95.
   
Sr. Member
****

Karma: -1
Mesaje postate: 463
Bine ati venit pe www.rospottersbc.ro
Frumos articolul cu pilotii de la Bacau,si este impresionant curajul si pasiunea lor. Felicitari pilotilor si Bazei 95.
   

Group: Administrator
Hero Member
*****

Karma: 7
Mesaje postate: 2452
We shall go on to the end......
  • Yahoo Instant Messenger - benkenobe2003

Fiind unul din pilotii ce au activat in cadrul BAZEI 95 postez aici omagiul celui ce a fost LAURENTIU CHIRITA - KIRU
Cand Dumnezeu varsa lacrimi.mpg


---------------------------
Run, live to fly, fly to live, do or die.
Won't you run, live to fly, fly to live, Aces high!
   
0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.
Pagini: [1]   Mergi Sus
« precedentul următorul »


 

Theme © PopularFX | Based on PFX Ideas! | Scripts from iScript4u Septembrie 22, 2017, 12:15:10 a.m.

Pagină creată în 0.027 secunde cu 16 interogări.